מי אמר שנובמבר הוא חודש בלי חגים?

נכתב על ידי
תחת הקטגוריות: DPA, אינסטגרם, סושיאל, עדכונים, פייסבוק

בלי ארוחות חג מעיקות ומלא מלא שופינג – נובמבר הפך בשנים האחרונות לחג השופינג הרשמי.
אז הנה בדיוק סיימנו עם טרפת שופינג IL שפותחת את חודש הקניות והרכישות, וכבר בלאק פריידי מחכה לנו מעבר לפינה (ועוד לא הזכרנו את יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי, ובוקסינג דיי) – זמן מעולה לדבר על איך ימים של הזדמנות הופכים לימים של תוצאות ורווח.

לימי המכירות של נובמבר יצא שם משל עצמם – מדובר בימים של הנחות משוגעות ועמוקות לזמן מאוד קצר של זמן.
התפיסה הזאת אצל הקהל שלכם מייצרת בפני עצמה כוונה אמיתית לרכישה, יותר מבשוטף. עם זאת, זה לא מבטיח שהרכישות יגיע לאתר שלכם בכזאת קלות, כי התחרות פשוט עצומה ואתם לא היחידים שתצאו עם מבצעים אטרקטייבים עבור הקהל שלכם.

בכל שנה יותר ויותר מפרסמים בוחרים לקחת חלק בימי הקניות מאחר והם מזהים את הפוטנציאל ואת העניין בקרב הקהלים שלהם.
כשיותר מפרסמים עולים לאוויר ומתחרים על הקהל שלכם, המחירים על כל פעולה עולים, כמו בכל תקופת חגים.
אבל בימי קניות מוגבלים בזמן – יש אתגר נוסף שחשוב לשים אליו – רוב הקמפיינים של פייסבוק שמטרתם מכירות, לא בנויים להביא תוצאות מדהימות ב-48 שעות, הם חייבים יותר זמן למידה, שאותו אין לכם. גם מערכת הפרסום של פייסבוק הופכת לעמוסה, והקמפיין שהעליתם עלול להיתקע בתור לאישור.

אז איך מפצחים וממנפים את ימי המכירות של נובמבר? הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם, או איך אומרים? לגזור ולשמור (או פשוט לצלם מסך).

ספונטניות זה *לא* פה
אז כן, גם אנחנו מעריכים אנשים ספונטניים כי זה כיף וקליל ומגניב, אבל ממש אין לזה מקום בחודש כמו נובמבר. למה? שני חגי הקניות הללו מתבססים על רעיון הזמן המוגבל – המבצעים עולים ביום מסוים ותקפים לזמן קצר. לעומת זאת בתקופת חגי תשרי למשל, רוב המפרסמים עולים באופן ספורדי עד יום של ערב החג, כשרוב העומס הוא בימים שלפניו. בימי הקניות רוב המפרסמים עולים "בבום" – מה שיוצר עומס על מערכת הפרסום של פייסבוק. המשמעות היא שאם תרצו להעלות קמפיין לאוויר בבוקר של שופינג IL, מאוד יכול להיות שהקמפיינים יתקעו במצב "Review" ותפסידו זמן יקר מאוד בהם המבצעים שלכם לא באוויר. בעומס זה יכול להגיע אפילו לשעות של המתנה!

אז אלה שני כללי הברזל שיעזרו לכם לא להיתפס לא מוכנים:

1. להתכונן לנובמבר כמו לתקופת חגים – חודש מראש מייצרים בריף עם כל הפרטים, ההנחות, מה התקציבים, קהלי היעד, המטרות, היעדים, בודקים שהפיקסלים מוטמעים כמו שצריך ועובדים פיקס -כי אתם תבדקו את הקמפיינים שלכם ברמה השעתית וזה לא הזמן לבעיות טכניות, אם אפשר למנוע אותן.
2. לתזמן קמפיינים מראש – לא לחכות ליום הגדול כדי ללחוץ ON. הקמפיינים צריכים להיות מתוזמנים כדי שיתחילו לעבוד אוטומטית באותו היום, ועדיף גם קצת לפני – נותן לקמפיין זמן למידה כשיש פחות מתחרים, ועוזר לכם להשיג נקודת פתיחה טובה יותר בשעות בהן התחרות קשה.

אסטרטגיה, אסטרטגיה, אסטרטגיה
כמו שאתם לא נכנסים לפסח בלי אסטרטגיה ברורה, ככה גם תצטרכו לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם לימי הקניות של נובמבר. אסטרטגיה טובה לימים האלה תכלול את כל הכלים והנכסים שיש לכם – פרסום פוסטים בעמוד הפייס ופרופיל האינסטה, שליחת ניוזלטרים לרשימות שלכם, שינוי של עמוד הבית בהתאם למבצעים, וכמובן קמפיינים מושחזים ומוכנים. כל הכלים עובדים ביחד ורצוי גם בנראות דומה ואחידה.

לגבי הקמפיינים, קחו טיפ של אלופות:
אם יש לכם קמפיין טראפיק או המרות שכבר רץ עם קהלים שעובדים – תשתמשו בו! תעלו אליו מודעות רלוונטיות עם קריאייטיב רענן ומותאם לאירוע ורוצו על זה. היתרון של קמפיין כזה שכבר עובד תקופה, הוא האופן בו הוא כבר למד את הקהלים וצבר נתונים. תשתמשו בזה לטובתכם במיוחד בתקופה התחרותית הזו. יש לכם קמפיין DA? תכניסו מודעות חדשות עם קופי רענן שמתייחס לאירוע, ושימו לב שהמוצרים שאתם מציגים ב-Product Set נמצאים בהנחה גם. (חשוב, כדי לא להיתפס נותנים הנחה על משהו שלא בהנחה)

אם עליתם עם קמפיין חדש, קבלו מאתנו המלצה חמה – אל תתפתו להקים קמפיין Conversions שהאופטימיזציה שלנו היא Purchases. זה אומנם בדיוק מה שאתם רוצים, וזה קמפיין שיכול לעבוד מדהים, אבל הוא גם צריך זמן ללמוד ולהתבשל, ואת זה אין לכם. הקמפיין הזה פחות מתאים לקמפיין חדש שמטרתו לרוץ 48 שעות. אז מה כן? קמפיין טראפיק יכול לעשות את העבודה, יחד עם קהלים מוכחים שמכירים את המותג, תקציב יפה וכמובן – קריאייטיב פגז.

טיימינג איז אבריט'ינג
אין מה לעשות, פה חייבים להיות עם האצבע על הדופק. המבצעים מתחילים ב-00:00? תהיו מוכנים לעלייה לאוויר קצת לפני. המבצעים מסתיימים 48 שעות אחרי? אל תביכו עם קידומי Black Friday רגע אחד אחרי שסגרתם את הבסטה והורדתם את ההנחות מהאתר.
כנ"ל לגבי תמונת קאבר בעמוד הפייסבוק, באנרים באתר, מודעות ממומנות – במבצעים קצרי הטווח דיוק הזמנים הוא סופר משמעותי. החלטתם להמשיך את המבצעים עוד יומיים, כי עבד לכם מעולה ואתם סופר-נדיבים? אחלה! אל תשכחו לדבר את זה בטקסטים שלכם ואל תתנו לזה להרגיש כמו מודעה שנשכחה במימון. הכי טוב? לתזמן את הקמפיינים שלכם כמו שצריך בזמן הבניה, לעבוד עם תקציבי לייפטיים ולהיות רגועים (אבל רק אחרי ששברתם את השיא מבחינת החזר השקעה ????)

והתחרות – מה איתה?
אין ספק שתקציב גדול משחק תפקיד, אבל זה לא בהכרח יבטיח לכם את התוצאות שאתם חולמים עליהם.
אפשר להתמודד עם התחרות רק שיש לכם אסטרטגיה נכונה ומדויקת, אם התכוננתם מראש וביום הגדול הייתם מוכנים בזמן עם קמפיינים שנראים מעולה והנחות שעושות חשק, וגם – הצבתם יעדים ריאליים שמתבססים על החזרי ההשקעה שאתם רגילים לראות בשוטף.
קחו בחשבון שכשיש תחרות בפייסבוק, על כל פעולה – קליק, תגובה, הוספה לעגלה, מכירה וכו' – תצטרכו אולי לשלם יותר, ולהיות מוכנים עם תקציב תואם.

ודבר אחרון חביב – אל תעלמו לשום מקום!
אז עלו כל המודעות, יש קליקים ואפילו מכירות וואלה – אתם מבסוטים! לא זמן טוב להעלם ל-8 שעות עכשיו.
שינויים קטנים כמו הזזה של תקציב מאד-סט שהחזר ההשקעה בו מעט יותר נמוך לאד-סט שהחזר ההשקעה בו גבוה יותר בתחילת היום, יכול לעשות את כל ההבדל 48 שעות אחרי. לעומת קמפיינים שוטפים, האופטימיזציה כאן יותר צמודה ויותר משמעותית. עם זאת, אנחנו אף פעם לא נמליץ לעשות שינויים מרחיקי לכת בקמפיינים שמיועדים לטווח קצר, אין לשינוי מספיק זמן להוכיח את עצמו לכאן או לכאן. אז כשאתם עושים שינויים, תהיו מחושבים וזהירים.
הזמינות צריכה להיות לא רק עבור הקמפיינים, אלא גם עבור שירות הלקוחות שלכם – בכל הערוצים בהם אתם נותנים שירות. במאני טיים הקשר הישיר חשוב עוד יותר, כי ללקוחות שלכם יש שאלה על מוצר והם רוצים תשובה כאן ועכשיו, כי הם בדיוק ברגע שהם שוקלים לקנות. אתם רוצים להיות שם לפני שהם עוברים למבצע הבא! תהיו שם לתת מענה, לסייע בתהליך ההזמנה, להגיב על קומנטים ובעיקר לא לפספס שום מכירה – בשביל זה אנחנו פה, לא?
ואם מצאתם את עצמכם שעה לפני סיום מבצעי בלאק פריידי בלי שרכשתם שומדבר שווה לעצמכם (הכי הסנדלר הולך יחף וכו') דברו איתנו – יש לנו עגלות מוכנות חודש מראש ????

אמייזינג נובמבר לכולם!

תגובות

Recent Posts

Leave a Comment