אי חשיפה של קמפיינים בפייסבוק (Under Delivery)

נכתב על ידי
תחת הקטגוריות: custom audience, אדס מנג'ר

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקמפיינים בפייסבוק היא בעיית האנדר-דליוורי (under-delivery). הבעיה הזאת מוכרת למרבית המפרסמים ובאה לידי ביטוי בקמפיין שלא מתקרב לתקציב היומי שהוגדר לו, ללא חשיפות ולעיתים בלי סיבה נראית לעין או במילים פשוטות – הקמפיין לא עובד. למשל, לקמפיין הוגדר תקציב יומי של 100 ₪, אך בשלושה ימים בו פועל, הקמפיין הוציא רק 1.4 ₪, עם 2 חשיפות ו-0 תוצאות.

יש מספר סיבות מרכזיות שמובילות לאנדר-דליוורי ולכולן (כמעט) יש פתרונות:

 

חפיפת קהלים (Overlap):

המשמעות של אוברלפ היא פניה לאותו קהל פעמיים בשני אדסטים שונים או יותר ובאותו קמפיין. כלומר, יש לנו קבוצת מודעות שפונה לקהל רימרקטינג 30 יום וקבוצה נוספת הפונה לקהל רימרקטינג 60 יום. אז מה לא בסדר? הקהל של הרימרקטינג 60 יום מכיל בתוכו את הקהל של הרימרקטינג 30 יום – ממש כאן נמצא האוברלפ שלנו – פניה כפולה לאותו קהל, בשני אדסטים שונים ובאותו קמפיין.

החפיפה יכולה לבוא לידי ביטוי עם שילובים של תחומי עניין, רימרקטינג, לוקאלייק או כל דבר אחר.

הפתרון: הדבר היחיד שצריך לעשות הוא אקסקלוד (אי-הכללה) של הקהל הקטן מהקהל הגדול. תמיד. אקסקלוד לרימרקטינג 30 מתוך הרימרקטינג 60, או בדוגמא אחרת – אקסקלוד ללוקאלייק רכישות 1% מתוך תחומי העניין וכו. ברגע שאנחנו עובדים עם אקסקלודים, הקמפיין יעבוד הרבה יותר טוב ולא תהיה לנו בעיה של אוברלפ.

 

גודל קהל ב-oCPM:

oCPM, או Optimized CPM היא שיטת בידינג נפלאה של פייסבוק, שבבסיסה עומד הרעיון שאנחנו כמפרסמים מאפשרים לפייסבוק למצוא את הקהל המדויק ביותר מתוך קהל המטרה שהגדרנו, שהוא בעל הסבירות הגבוהה ביותר לבצע את הפעולה שהגדרנו. בפועל, אנחנו מעבירים לפייסבוק שליטה על אספקט ספציפי בקמפיין שלנו, כך שהקהל שייחשף הוא זה שסביר שיבצע את הפעולה שאנחנו רוצים שהוא יבצע וביחס הטוב ביותר.

בפועל, ה-oCPM היא שיטת בידינג מוצלחת שהוכיחה עצמה לא פעם, אבל היא מביאה איתה לפעמים גם בעיות בכל הקשור לחשיפה. פייסבוק ממליצים שגודל הקהל המינימלי בשימוש oCPM יעמוד על לא פחות מ-100,000 איש. בפועל, אנחנו עדים ללא מעט קמפיינים שהמגבלה הזאת לא באמת מפריעה להם לעבוד מדהים, אבל לעיתים זה הגורם לאנדר-דליוורי.

הפתרון: החלפת שיטת האופטימיזציה של הקמפיין ל-CPC או CPM, תוך בחירת ביד ידני גבוה יותר מהמקסימום המוצע של פייסבוק. ברגע שאנחנו עוברים מ-oCPM ל-CPC או CPM אנחנו פותרים לחלוטין את בעיית גודל הקהל והקמפיין אמור לעבוד כמו שצריך ולהתחיל להיחשף.

במידה ואתם כבר עובדים ב-CPC או CPM, אבל הקמפיין לא נחשף, פשוט שנו את הצעת המחיר שלכם מאוט' לידנית והגדילו אותה לפי שניים ממה שמוצע לכם על ידי פייסבוק. אחרי שהכל יסתדר, תתחילו להוריד את הביט בשלבים.

 

שום דבר לא עוזר, והקמפיין לא עובד:

הבעיה הכללית ביותר, אבל גם היא מתרחשת מדי פעם. זה בדרך כלל בא לידי ביטוי בקמפיין שהאובג'קטיב שלו הוא Conversions.

הפתרון: זה אמנם לא הפתרון האידיאלי, אבל הוא עובד נפלא. חשוב כמובן לזכור שזהו הפתרון האחרון אחרי שניסיתם את השניים שהזכרתי קודם. אז כדי לפתור אנדר-דליוורי שניראה שאין לו שום הסבר הגיוני – פשוט החליפו את האובג'קטיב של הקמפיין מ-Conversions  ל-Website Clicks. זה אמור לפתור כמעט כל בעיה. אגב, אתם יכולים בשלב הראשון מיד אחרי השינוי להשאיר את הקמפיין על oCPM עם ביד אוטומטי.

 

נתקלתם בבעיות שלא הזכרנו כאן? מוזמנים לכתוב לנו 🙂

תגובות

Recent Posts